Retour & verzending

Retouren

  1. Indien je binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling bepaalde producten bij nader inzien toch niet wilt hebben, kunt je deze aan ons retourneren. Hiertoe dien je contact op te nemen met onze info@wijnboeren.nl die je dan het retourproces en geldende voorwaarden nader aan je zullen toelichten. Retourzendingen worden slechts geaccepteerd indien de originele verpakking en inhoud inclusief het etiket van het product onbeschadigd is. De kosten voor retourzendingen komen voor uw rekening.
  2. De ontvangen bestellingen dienen direct op zichtbare defecten worden gecontroleerd. Bij geconstateerde (zichtbare en onzichtbare) defecten dien je na het constateren van die defecten contact op te nemen met onze info@wijnboeren.nl die het retourproces en de geldende voorwaarden nader aan je zullen toelichten. De defecten producten stuurt u retour naar een gratis antwoordnummer. Wij verzoeken je een print van de mail waarin onze Klantenservice de retourzending bevestigt bij het retourpakket te voegen, zodat alles correct administratief verwerkt kan worden door wijnboeren.nl. We raden je aan het verzendbewijs voor je eigen administratie te bewaren.
  3. In geval van breuk of foutief geleverde artikelen kun je er voor kiezen om het bedrag van het desbetreffende artikel gecrediteerd te krijgen of het product nagestuurd te krijgen. In geval van breuk doen wij dit alleen indien de breuk gemeld is uiterlijk de eerstvolgende werkdag volgend op de dag waarop bezorgd is. Wij verwachten daarom dat je het bezorgde pakket direct na ontvangst controleert op breuk. Nasturen door de Klantenservice is alleen mogelijk indien het product voorradig is.
  4. Aanpassing van het te betalen bedrag of retournering van het reeds betaalde bedrag gaat als volgt:
  • iDeal: Binnen een week na ontvangst van jouw retourzending, wordt het geld teruggestort op jouw rekening. Indien een artikel niet retourneerbaar is vanwege bijvoorbeeld breuk, dan zal Wijnboeren binnen een week na melding defect aan de Klantenservice het betreffende retourbedrag terugstorten op je rekening.
  • Wijnboeren cadeaukaart: Binnen een week na ontvangst van jouw retourzending, ontvang je via de e-mail een nieuwe cadeaukaart met de waarde van het retourbedrag. Indien een artikel niet retourneerbaar is vanwege bijvoorbeeld breuk, dan zal wijnboeren.nl binnen een week na melding defect aan de Klantenservice een e-mail sturen met een nieuwe cadeaukaart met de waarde van het retourbedrag.
  • Credit Card:┬áBinnen 7 dagen na ontvangst van jouw retourzending wordt het geld automatisch teruggestort op jouw creditcard rekening.